Η ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
1.Επισκεφθείτε τη σελίδα της Πύλης για την Ελληνική
γλώσσα http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/glossology/search.html?lq=%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%A6%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%9A%CE%97&dq=
Και αναζητήστε τους ορισμούς
για την αναφορική και την ποιητική λειτουργία της γλώσσας.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2.Με τη βοήθεια του σχολικού εγχειριδίου καταγράψτε τα κυριότερα χαρακτηριστικά της ποιητικής
λειτουργίας της γλώσσας.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Να δικαιολογήσετε την αναφορική
ή ποιητική λειτουργία της γλώσσας στις
παρακάτω φράσεις.
παρακάτω φράσεις.
α. Αναπηρία σημαίνει μια ανίατη λειτουργική βλάβη, έλλειψη ή ανωμαλία, συγγενής ή επίκτητη, συνήθως αποτέλεσμα ή κατάλοιπο αρρώστιας ή ατυχήματος, μια ανωμαλία που να εμποδίζει κατά κάποιο τρόπο την εκπλήρωση βασικών κοινωνικών αναγκών, ίσως την κίνηση και την εργασία.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
β.Του βγαίνει βέβαια η ψυχή μέσα στον ήλιο και το κρύο, τα νεύρα του
λαιμού του πάνε κάποτε να σπάσουνε από το πολύ τέντωμα, μα είναι φχαριστημένος,
γιατί νιώθει πως σε αυτή την ηλικία δε θα μπορούσε εύκολα να ‘βρει άλλη
δουλειά.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
γ.Η διακήρυξη των ανθρώπινων δικαιωμάτων και ο έμπρακτος σεβασμός τους
αποτελούν πραγμάτωση του ανθρωπιστικού ιδεώδους.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
δ. Καλότυχοι οι νεκροί που λησμονάνε την πίκρια της ζωής.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4.Δείτε το παρακάτω βίντεο και αφηγηθείτε
την ιστορία που παρουσιάζει.
Διακρίνετε τους διαφορετικούς τρόπους
λειτουργίας του μηνύματος.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………