Κυριακή 8 Μαρτίου 2015

Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 



Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

1. Να επισκεφθείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_b9/index.html   να διαβάσετε  το άρθρο του Γιάννη Ανδρουτσόπουλου «Η γλώσσα των νέων» και να απαντήσετε στις ερωτήσεις:

α.Τι ονομάζουμε γλώσσα των νέων ;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
β.Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της γλώσσας των νέων ;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….......................................
…………………………………………………………………………………………………………

2. Από το ίδιο άρθρο του Γιάννη Ανδρουτσόπουλου «Η γλώσσα των νέων»  να διαβάσετε   το κείμενο με τίτλο «Κοινωνικά χαρακτηριστικά». Στη συνέχεια να εισάγετε στον πίνακα και να κατηγοριοποιήσετε τα αίτια που ωθούν τους νέους στην αξιοποίηση ενός ιδιαίτερου γλωσσικού κώδικα.

Κοινωνιολογικά αίτια
Ψυχολογικά αίτια
Επικοινωνιακά αίτια


3.Έφαγε «φλας» και η γιαγιά κουφάθηκε

Mην ανησυχείτε αν δεν... καταλαβαίνετε τη γλώσσα των νέων, απλώς ρωτήστε τους
του Γιώργου Λιάλιου

O νέος γυρίζει στο σπίτι του μετά το σχολείο. «Γιαγιά, γιαγιά!», λέει. «Σήμερα στο σχολείο έφαγα ένα φλας!..». Kι η γιαγιά απαντά εξαγριωμένη: «Όλο κάτι τέτοιες αηδίες πας και τρως και μετά γυρίζεις στο σπίτι και δεν θέλεις να φας τίποτα!».
Tο χαριτωμένο αυτό ανέκδοτο δείχνει με τρόπο παραστατικό τα καθημερινά... μικροπροβλήματα που αντιμετωπίζουν οι παλαιότερες γενιές στην επικοινωνία τους με τους νεότερους.
Επισκεφθητε τον παρακάτω σύνδεσμο  http://www.youtube.com/watch?v=J3letleHneo και αφηγηθητε τις ιστορίες που παρουσιάζουν οι διαφημίσεις αυτές ως προς το πρόβλημα επικοινωνίας των νεων με τους μεγαλύτερους:




Διαφήμιση 1
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Διαφήμιση 2
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Διαφήμιση 3
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Διαφήμιση 4
................................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Πώς συνδυάζεται η κοινωνική γλωσσική ποικιλία με άλλα συμβολικά στοιχεία (ντύσιμο, σημειολογία σώματος, περιβάλλον κα)  στα συγκεκριμένα διαφημιστικά;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
…………………………………………………………………………………………………………

5. Πώς αξιοποιούν οι διαφημιστές τη γλωσσική διαφοροποίηση στο κάθε μήνυμα;
Τι προϊόντα προωθούνται μ’ αυτούς τους τρόπους και σε ποιους απευθύνονται;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………