Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ "Στα 200 π.Χ."



Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ "Στα 200 π.Χ."

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1. Χωρίστε το ποίημα σε ενότητες. Δώστε πλαγιότιτλους.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….......................................................................

 2. Μελετήστε προσεκτικά την πρώτη ενότητα και  παρακολουθήστε την πορεία σκέψεων του ομιλητή, καθώς διαβάζει την επιγραφή.

α) Γιατί απουσίαζαν οι Λακεδαιμόνιοι από την πανελλήνια εκστρατεία;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………........................................................................
β) Ποια η πιθανή αντίδραση των Σπαρτιατών για την επιγραφή;…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...................................................


3.   Πως «αξιολογεί» ο αφηγητής αυτή την απουσία;
………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………….................................................................................................................................................................................................................

4. Μελετήστε προσεκτικά τη δεύτερη ενότητα. 

α)    Καταγράψτε το χείμαρρο των μεγαλόστομων επιθέτων  με τα οποία εξυμνεί  θριαμβικά την εκστρατεία.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

β)    Ποιο άλλο σχήμα λόγου εντοπίζετε σχετικό με τη σύνδεση των επιθέτων;  Πώς αλληλοσυμπληρώνεται ο λειτουργικός ρόλος των δύο παραπάνω σχημάτων λόγου;……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

5.  Μελετήστε τους στίχους 23-30.

α)   Ο ομιλητής απαριθμεί τα Ελληνιστικά βασίλεια της Ανατολής, «με τες εκτεταμένες   επικράτειες», την απεραντοσύνη του χώρου στον οποίο εκτείνεται η ελληνική επιρροή, η δράση και κυρίως η γλώσσα(καταγράψτε τις περιοχές). …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

β) Εντοπίστε το «ασύνδετο» και  «πολυσύνδετο» σχήμα, ποιος ο λειτουργικός τους ρόλος;………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

γ) Για τον ομιλητή (και όχι μόνο) ποιο ήταν το ποιο σημαντικό στοιχείο που επέδρασε πολιτισμικά στους άλλους λαούς;……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...........................................................................

6. Συγκρίνετε τον τελευταίο στίχο του ποιήματος  με τον στίχο 11 και τα σχόλιά σας γι αυτόν. Εξακολουθεί ο ομιλητής να χρησιμοποιεί   «λεπτή» ειρωνεία ή πρόκειται για σαρκασμό και περιφρόνηση,  που εκφράζεται μάλιστα έντονα με θαυμαστικό;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

7.  Πόσα και ποια χρονικά επίπεδα διακρίνετε  στο ποίημα; 
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

8.  Ποια χαρακτηριστικά της καβαφικής ποίησης διακρίνετε στο ποίημα;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..................………………………………………………………………….